można szybko wdrożyć samodzielnie bez ponoszenia kosztów.
Wystarczy kupić kartę SIM prepaid lub aboenmentową i prosty aparat telefoniczny w sumie poniżej 100 zł i koszt miesięczny kilkanaście złotych
Oraz wykonać z istniejącego aparatu stacjonarnego przekierowanie w przypadku zajętości na ten na ten nowy numer komórkowy.
Typowa aktywacja
Orange (Telekomunikacja Polska)
Przekierowanie
rozmów przy braku odpowiedzi
Włączenie: * 61 * numer # np. *61* 46 837 1234 #
Sprawdzenie: *# 61 # lub *# 61 * numer #
Wyłączenie: # 61 #
Netia
W przypadku tego operatora trzeba najpierw zweryfikować jaki typ usługi jest podłączony,
sprawdzamy to na umowie
Jeżeli w umowie jest „LINIA NETII” lub „CU” należy
skorzystać z następujących kodów
Przekierowanie rozmów przy braku odpowiedzi
Włączenie: * 61 * numer #
Sprawdzenie: *# 61 # lub *# 61 * numer #
Wyłączenie: # 61 #
Jeżeli
na umowie jest zaznaczone lub wpisane „LLU” skorzystaj z
poniższych kodów:
*90 Aktywacja opcji Przekierowywanie połączeń przy zajętej linii
Jeżeli na umowie jest zaznaczona technologia „WiMAX”
skorzystaj z następujących kodów:
*67 Aktywacja opcji Przekierowywanie połączeń przy zajętej linii
Po podaniu takiego kodu należy wprowadzić numer na który ma zostać wykonane
przekierowanie zatwierdzając poprzez #.
Np. * 90 46837 1234 # „LLU” lub *67 46 837 1234 dla WiMAX
Deaktywacja usługi #67
Uwaga kody te obowiązują jeśli przychodnia posiada własnej centrali telefonicznej.
Jeśli taka jest zainstalowana najpierw trzeba wybrać kod wyjścia na miasto typowo 0 lub 9
I dopiero wybrać kod np. 0 *67*46 837 1234#
Jeśli to nie działa należy wezwać serwisanta, za którego wizytę trzeb a będzie zapewne zapłacić, ale w obecnej sytuacji firmy serwisujące mogą odmówić przyjazdu.
W takiej sytuacji należy dzwonić do operatora
W przypadku Orange to tel. 510 600 600 Netii 801 801 999
I prosić o aktywację usługi „przekierowanie przy zajętości” numeru stacjonarnego na komórkowy