można szybko wdrożyć samodzielnie bez ponoszenia kosztów.

Wystarczy kupić kartę SIM prepaid lub aboenmentową   i prosty aparat telefoniczny w sumie poniżej 100 zł  i koszt miesięczny kilkanaście złotych

Oraz wykonać z  istniejącego aparatu stacjonarnego przekierowanie w przypadku zajętości  na ten na ten nowy numer komórkowy.

Typowa aktywacja

Orange (Telekomunikacja Polska)

Przekierowanie rozmów przy braku odpowiedzi
Włączenie: * 61 * numer #     np.  *61* 46 837 1234 #
Sprawdzenie: *# 61 # lub *# 61 * numer #
Wyłączenie: # 61 #

Netia

W przypadku tego operatora trzeba najpierw   zweryfikować jaki typ usługi jest podłączony, sprawdzamy to na umowie
Jeżeli w umowie  jest  „LINIA NETII” lub „CU” należy skorzystać z następujących kodów

Przekierowanie rozmów przy braku odpowiedzi
Włączenie: * 61 * numer #
Sprawdzenie: *# 61 # lub *# 61 * numer #
Wyłączenie: # 61 #

Jeżeli na umowie jest zaznaczone lub wpisane „LLU”  skorzystaj z poniższych kodów:

*90 Aktywacja opcji Przekierowywanie połączeń przy zajętej linii


Jeżeli na umowie jest zaznaczona technologia „WiMAX”  skorzystaj z następujących kodów:

*67 Aktywacja opcji Przekierowywanie połączeń przy zajętej linii
Po podaniu takiego kodu należy wprowadzić numer na który ma zostać wykonane przekierowanie zatwierdzając poprzez #.

Np.  * 90  46837 1234 #   „LLU”   lub  *67 46 837 1234   dla WiMAX

Deaktywacja usługi  #67

Uwaga kody te obowiązują jeśli przychodnia posiada własnej centrali telefonicznej.

Jeśli taka jest zainstalowana najpierw trzeba wybrać kod wyjścia na miasto  typowo 0 lub 9

I dopiero wybrać kod  np.   0   *67*46 837 1234#

Jeśli to nie działa należy wezwać serwisanta, za którego wizytę trzeb a będzie zapewne zapłacić, ale w obecnej sytuacji firmy serwisujące mogą odmówić przyjazdu.

W takiej sytuacji należy dzwonić do operatora

W przypadku Orange to tel.   510 600 600   Netii  801 801 999 

I prosić o aktywację usługi  „przekierowanie przy zajętości”  numeru stacjonarnego na komórkowy